2008. június 23., hétfő

autó

Tegnap új autót vettünk. Mert kellett. Így Villővel együtt már nem nagyon fértünk el a régi kedves Fordban. Nagyon sajnáljuk,a szívünkhöz nőtt az évek alatt, de szegény 250 000 km-el a tarsolyában már eléggé elfáradt.
Szóval keresgettünk mindenfelé a neten, míg az ebayen ráakadtunk arra ami elég nagy és meg is engedhetjük magunknak.
Estefelé felhívtuk a nagyszülőket, hogy elújságoljuk nekik a hírt, de talán nem kellett volna. Mindkét oldalról megkaptuk (igaz csak burkoltan) a kritikákat. A szomszéd épp most adja el a szuper autóját (a miénk duplájáért) az jó lett volna nektek - igaz, hogy a három gyerekülés abban sem fért volna el kényelmesen. Vagy: én tudtam volna nektek szerezni egy három éves egyterűt - igaz, hogy mi meg nem bírtuk volna kifizetni.
Szóval ennek a tapasztalásnak a kapcsán rengeteg gondolat kavargott a fejemben. Miért nem elégszünk meg azzal amink van? Miért vált ennyire státuszszimbólummá az autó?
Számunkra mindig is egy tárgy ami arra szolgál, hogy eljussunk egyik helyről a másikba. Az, hogy nem csilli-villi, nem a legújabb modell, nincsenek benne extrák, egy kicsit koszos egy kicsit meg van húzva, én nem bánom. A lényeg, hogy beleférjünk és elvigyen minket oda ahová kell.
De ( és most megint egy negatív dolog otthonról-bocs) Magyrországon az az érzésem, hogy annak alapján ítélnek meg, hogy milyen autóval járok. És hát valljuk be lehet, hogy a szüleinknek ciki, hogy a külföldről hazatérő gyerekeiknek "csak" egy használt autóra telik. Rettenetesen szomorú dolognak tartom, hogy ez lett a fő értékmérő.
Én úgy érzem, hogy mi mindezek ellenére gazdagok vagyunk. Na nem a szó primér jelentésében, hanem azáltal, hogy mennyi mindent láttunk, éltünk meg eddig, hogy barátaink vannak szerte a világban. Remélem, hogy egyre többen ráébrednek majd, hogy a gazdagság nem autóval mérhető.

5 megjegyzés:

idrah írta...

Szia!
A minap találtam rá a blogodra, azt hiszem állandó olvasód leszek... ;-)
Annyira átérzem a helyzeted! Velünk is nemrégiben történt egy kísértetiesen hasonló kocsivásárlásos eset, és én is nagyon elszomorodtam (főleg a családi reakciókon).
Pár évvel ezelőtt még a férjem is (mint elég sok férfi) kocsimániás volt egy kicsit, ő is képes lett volna erőn felül autót venni, csak azért mert ilyen-olyan márka, meg így-úgy felszerelt... Aztán elég hamar rájött (szerencsére csak fellángolás volt, meg sokat beszélgettünk erről, és sikerült megvilágítanom...), hogy nagyon az utolsók közti szempont, hogy milyen legyen az autónk. Lényeg, hogy elvigyen minket bárhová (persze kell, hogy megbízhatóan). Én utálnék azon rettegni, mikor húzzák(uk) meg, mikor veri meg a jégeső, mikor törik fel stb.
És tényleg nagyon-nagyon szomorú, hogy értékmérő az, kinek milyen van :-(.
De talán majd ez is változni (vagy enyhülni) fog idővel...

Melinda írta...

szia!
én is jártam már nálad :))))))
Nekem is az a a legfontosabb, hogy elég biztonságos legyen, elég nagy és mégsem kelljen állandóan aggódni miatta.
Francia barátaink jártak nálunk és elcsodálkoztak az autók jó állapotán Magyarországon. Itt nem szégyellnivaló az, ha valaki 10-12 éves autóval jár, legalábbis nem ebben mérik az embert.

idrah írta...

Itt Németországban méginkább feltűnő az autók állapota, kora, bár tapasztalataim szerint nem értékmérő dolog. Gondolom ez már lecsengett 5-10 évvel ezelőtt...
Amikor Fr.o-ban voltam, néha elcsodálkoztam pl. a parkolási szokásokon... :-o Két centi az egyik, 3 centi a másik oldalon, nem is értettem, hogy szálltak ki belőle az emberek :-D. És a közlekedési morál is kicsikét félelmetes volt nekem... Gondolom ti már megszoktátok ;-)

Melinda írta...

igen-igen:)))))))
meg úgy parkolunk, hogy elől-hátul koccan egy kicsit, de nagyon pici helyre is be tudok állni;)
Ezt megcsináltam egyszer Gyöngyösön és rögtön ott termett 2-3 ember, hogy Úristen most mi lesz. Pedig nem is látszott semmi a kocsin.
Ami a vezetést illeti mióta Sarkozy volt a belügyminiszter itt 30-40%-al csökken a halálos balesetek száma és nagyon sokat javult a morál is. Én inkább otthon szoktam félni azoktól akik szinte letolnak a pályáról, ha előzni mersz.

Noémi írta...

Nagyon szomorú valóban, hogy mennyire a materiális világban élünk, és értékmérő a kocsi, ház, az anyagi státusz, a lelkiséggel ellentétben.
Őszintén remélem, hogy vannak még emberek, és lesznek is, egyre többen, akik ezt másként gondolják..mi is ezek közé tartozunk, erősítjük a táborotokat ;)