2009. június 22., hétfő

Mi is az a Mazdaznan? 1. rész

Mi a MAZDAZNAN?

A legrégibb és legtartalmasabb tan a test, a lélek és a szellem ápolására, melyet ember kigondolt, vagy Isten kinyilatkoztatott.

Honnan származik?

A végtelenség ősforrásából. Alapja a tapasztalat, a megfigyelés, irányítója az emóció, az értelem. Magába foglalja az összes alaptant, amelyeken a vallás, a filozófia, a természettudomány és a szociológia nyugszik.

A MAZDAZNAN nem kultusz, nem vallás, nem felekezet, nem szekta, hanem teljesen szabad minden auritatív intézménytől, egyén vagy csoport befolyásától. Tagjai egy olyan nemes, szellemileg emelkedett család tagjai, akik a birtokukban lévő élettitkokat mindenkivel közölni óhajtják, hogy ezáltal hozzájáruljanak a világ haladásához.

Szinte lehetetlen felsorolni, hogy mit nyújt a MAZDAZNAN. Ez a tan magába foglalja mindazt, ami a gondolkodó embert érdekli: az önsimeret, az önuralom, az akaraterő, a lélekjelenlét, a határozottság, a kitartás, ritmikus légzés, a központosító életelem, a koncentráció és a siker elérésének tanait. Mindazt a tudnivalót, amely szükséges ahhoz, hogy az ember képes legyen kifejleszteni a hét alacsonyabb vagy fő érzékszerv (látás, hallás, szaglás, tapintás, ízlelés, érzés, sugalmazás) mellett az öt magasabbrendű érzéket (gondolatátvitel, távolhallás, szellemi megkülönböztetés, tiszta látás és megvalósítás-értékesítés) is, vagyis működőképessé tehesse a létező 12 érzékszervét. Megismertet összehangolt működésével, a fejlesztés tennivalóival. Megtanít a betegségek kiírtására, arra, hogy hogyan tudunk megszabadulni a legkülönfélébb mikróbáktól és baktériumoktól, valamint a rothadástól és erjedéstől. Megszabadít a hipnózistól és a szuggeszciótól. Felvilágosít az élelmiszerek tápláló értékéről, a vitaminok jelentőségéről. Megtanít a gazdaságos életmódra. Így elérhető a test és a szellem újjászületése. Megismertet és elvezet az emberiség nagy megváltásához, a feltaláló szellem feléledéséhez.

A MAZDAZNAN azt kívánja, hogy egyszerű, tiszta életet éljünk, cselekedeteinkkel, egész életvitelünkkel példát mutassunk. E példamutatás segítségével, igaz szavainkkal és jótetteinkkel másokat is megismertetve megismerjék az igazság fényét és a haladás ösvényére térve a tökéletességhez érjenek el.

A MAZDAZNAN harcot vív a tetterős kollektivizmussal egybekötött individualizmusért. Maga a szóösszetételből MAZDA az ember legmagasabb ideáljait, vagy legmagasztosabb gondolatait, a tökéletes gondolkodásmódot fejezi ki, míg a ZNAN, mint a JAXNAN szó rövidítése annyit jelent, mint tisztelet, imádás, tiszta gondolkodás, vagyis a MAZDAZNAN tanok követője alatt olyan embert kell érteni, aki tudatos kötelességét mesterien gyakorolja. A MAZDAZNAN szó jelentése tehát: MESTERGONDOLAT.

A MAZDAZNAN tanok alapján élő, azt gyakorlatban megvalósító számára lehetővé válik egyéniségének kifejlesztése, amely a testben, lélekben és szellemben a legmagasztosabb, legnemesebb. Ilyen módon megszabadulunk a betegségektől, a tudattalanságtól, a tévedésektől és lehetőség nyílik arra, hogy saját lábunkon álljunk és a saját dolgainkkal törődjünk. Így képessé válunk magasabb célok megvalósítására.

Mindennapi életünk állandó dallamos harmóniává válik, amely teljes összhangban zeng a természettel, az egész Teremtéssel, így a kozmikus társadalmat a vak önzésből, szűkkeblűségből kiszabadított igazi Isten- és emberszeretetre, önzetlenségre emelkedett egyéniséggel gyarapítjuk, segítve ezzel az emberiség megváltását.

Azért vagyunk itt a Földön: hogy azt megműveljük, hogy a pusztaságokat paradicsommá változtassuk: amely illő lakhelyül szolgáljon az Istennek és szövetségeseinek.

A MAZDAZNAN nem vár semmit a követőitől, semmiféle kényszer nem létezik a MAZDAZNANNÁL. A MAZDAZNAN nem egy újabb eszmei börtön felépítése magunk köré, hanem az eddigi börtönfalak lebontása, amely kilátást enged a végtelen kozmikus térségekre.

A MAZDAZNAN a szépet, a kellemest és hasznost egyben kínálja és nyújtja számunkra, és azt el is érhetjük, ha keményen megdolgozunk érte. Ha megismerjük e tan értékeit, mindent el fogunk követni saját elhatározásunkból, hogy azt mások számára is hozzáférhetővé tegyük, terjesszük, s ezt nem fogjuk sem kényszernek, sem kötelességnek érezni.

A MAZDAZNAN sem vallási, sem hivatásbeli korlátozást nem ad, mert a MAZDAZNAN csak felemel, tanít, tökéletesít és mindent kiegészít. Nem hitterjesztés a MAZDAZNAN, de mindenkit vár és tanít, hogy az emberiség elszakadt kapcsolatai újból helyreálljanak, a békét, a boldog jövőt hirdeti.

A MAZDAZNAN tanításai alapvetőek és örök értékűek. Eredetük a történelmi idők homályába vész. A külsődleges jelenségekkel, mivel azok nem örök érvényűek, e tanítás nem foglalkozik (pl. politika), ám azok emelkedésre serkentenek, a Tanításban megvilágítást, magyarázatot kapnak. Ezek a tanok folyamatos segítséget nyújtanak abban, hogy előbbre haladhassunk az Élet megértésében, és e tudást hasznunkra fordíthassuk.


Ez a századvégi felkavarodás, mely hazánkban is megindult, még ezután fog komoly erőpróba elé vinni minket, ezért van ma szükség mindannyiunkra, akik meggyőződéssel választották hivatásukul a szeretetet. Olyanez, mint a TISZTA GONDOLAT zaratusztrai tanítása a mai Irán területén az ókorban, vagy mint 2000 évvel ezelőtt a Közel-keleti vihar, amelyet Jézus megjelenése és tanítása támasztott.

A mai MAZDAZNAN és a Rudolf Steiner által megalkotott ANTROPOZÓFIA véleményem szerint nemcsak jól megfér egymás mellett, de ki is egészíti egymást, hiszen tanításaik azonos szellemiségből, a krisztusi szeretetből táplálkoznak, és mindkét tanítás az ember igazi kozmikus tevékenységével, annak feltárásával és megismertetésével foglalkozik.

Mindaz amit a MAZDAZNANBÓL megtanulhatunk, csak eszköz ahhoz, hogy a bennünk lévő Isteni Szikrát, a Krisztosz Principiumot felismerjük, az Örök Élet Szikráját felfedezzük, és felhasználjuk gondolataink szabályozására. Ez vezessen bennünket minden gondolatunkban, szavunkban és tettünkben.

Éljünk a MAZDAZNAN jelmondata, a "JÓ GONDOLAT, JÓ SZÓ, JÓ TETT! szellemében.

Csak e felfogás szerinti gondolkozás vezet el annak a parancsnak a megértéséhez, mely így hangzik: "Szeresd felebarátodat, mint tenmagadat!"


A MAZDAZNAN a tettnek, a jelenkornak a tanítása, innen értékeli a múltat és a jövőt. Nem az írást értelmezi, veri a fejekbe, hanem azoknak az adott korra vonatkozó értelmét igyekszik megvilágosítani.

Sajnos a jelent minden tudomány figyelmen kívül hagyja, hiszen a vallások csak a jövővel, a természettudomány általában a múlttal, a társadalomtudományok a jövő nemzedékkel foglalkoznak. A múltat csak megismerni kell, hogy tudjuk honnan indultunk, hiszen az azon idők szép gondolataiból nem valósult meg semmi. Hol van a Platón által hirdetett idealizmus, vagy a Jézus által vérével is megpecsételt szeretetvallás... (folytatjuk)

Ferencsik István

(Az eredeti írás itt található)

Nincsenek megjegyzések: