2009. február 7., szombat

Otthonoktatás

Hát ezért nem jövök mostanában. A hét elejétől Iringó magántanuló lett. Több oka is van ennek.
Megkaptuk a félévi értékelést és az az azt tükrözte amit én is éreztem, hogy nem tud lépést tartani a többiekkel, folyamatosan kudarcélménye van. Hiányzik neki nagyon a harmadik osztály amit soha sem járt, és az alapok is amit 1-2. osztályban nem kapott meg felelőtlen osztálytanítójától.
Ezen kívül a leckék, korrepetálás, francia tanulás, zeneiskola-úszás-néptánc foglalkozások minden idejét elvették. Teljesen ki volt merülve és én is.
És persze több utazást is tervezünk ebben a félévben amit nem lehetett volna igazolni. Több mint egy hónap hiányzás nem nagyon csúszik át.
Szóval megszületett a döntés, magántanuló lesz. De persze logisztikailag mégsem volt olyan egyértelmű a dolog, hiszen igaz, hogy én itthon vagyok Villővel, de ugyanakkor Iringóval is nekem kéne tanulnom. Márpedig a kettő együtt kizárja egymást.
És ekkor csoda történt. Felhívtuk egy régi, kedves ismerősünket aki osztálytanító volt az elmúlt évig a waldorfban, azzal a kéréssel, hogy nem-e tudna besegíteni nekünk. Ő talán még lelkesebb volt mint mi és elvállalta.
Együtt dolgoztuk ki a tanmenetet, az év végére elérendő célokat stb.
Két legyet ütöttünk egy csapásra. Mert hiszen fel lesz készítve a negyedikes tananyagból, waldorf módszerrel. Én pedig még most sem hiszem el teljesen, hogy mindez velünk történik...
Iringó eleinte kétkedve fogadta a döntésünket, de már egy hét után látom rajta, hogy jól döntöttünk. A tananyagot lényegesen kevesebb idő alatt át lehet adni hozzávéve a francia nyelvet is ami önmagában is elég nagy falat. Délutánra csak a különórák meg egy kevés házi marad amit örömmel csinál. A szobájából lett a tanterem ahol nagyon jó vele dolgozni. Én is élvezem, bár az én idő azóta percre ki van számolva.

8 megjegyzés:

BKata írta...

Nagyon ügyesek vagytok, irigylésre méltó helyzet, szerintem ennél jobban nem is alakulhatott volna:-) HAJRÁ!!!

Gabriella írta...

Szia!
Most találtam a blogodra. Remélem, írsz majd még az otthonoktatásról. Engem is foglalkoztat, de a kisfiam még csak 2,5 éves. :)
Benézek majd néha!
G.

tilia írta...

Nagyon sok sikert és le a kalappal :-) Az az igazság, hogy ha tehetném, lehet, hogy én is belevágnék (persze, mi még ráérünk, és ki tudja, mi lesz addig). Nagyszerű, hogy segítséget is sikerült kapnod hozzá, ez sokat jelent!

malyvacsiga írta...

Ez tényleg egy csoda!
Mennyit agyaltatok, hogy mi legyen a sulival, és nem tetszett egyik sem,- és erre itt va naz ideális megoldás. Váljopn be nektek hosszú távon is! Ölellek,
sz

Melinda írta...

köszönöm:-)

Névtelen írta...

Szia! Gondoltam ám rátok, hogy hogyan is vagytok mostanában. Bátor döntés, és nem lehetett könnyű meghozni. Csak erre az évre szól? Vagy majd kialakul. Sok-sok sikert kívánok hozzá nektek :-)))) És Iringónak örömteli tanulást!

agnes írta...

Melinda, ez nagyon klassz! Jó, hogy ennyire határozottak vagytok, remélem, mindannyiótoknak beválik!!!!

eccehomofaber írta...

Én is jöttem lelkesedni:-) Csodás, hogy minden ilyen szépen megoldódni látszik, egyike lesztek azon keveseknek, akik nem beletörődtek, nem feladtak, hanem valódi megoldást tudtak találni, oylat, ami mindenkinek jó. Mégha fárasztóbb is - de ez jóleső fáradtság, ugye? Kíváncsian várom a későbbiekben születendő posztokat a részletekkel - ha időd lesz majd kicsit részletezni.

Boldog és gyümölcsöző otthonlétet kívánok!